Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania z apteki internetowej dostępnej pod adresem www.remedium.ch prowadzonego przez Remedium CH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bochni (32-700) przy ul. Kazimierza Wielkiego 13, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy KRS, pod numerem 0000673798; posiadająca nr NIP: 8681968987 i nr REGON: 367275540, o kapitale zakładowym 1 100 000,00 zł (dalej zwaną „Apteka Internetowa Remedium” lub „Sprzedawcą” lub „Usługodawcą”), a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów ze wszystkich usług Apteki Internetowej.
Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe/ reklamacyjne):
Apteka Internetowa Remedium, Plac św. Kingi 1, 32-700 Bochnia
E-mail: [email protected]
SPIS TREŚCI:
1. INFORMACJE OGÓLNE
2. DEFINICJE
3. TREŚCI ZAMIESZCZONE NA STRONIE INTERNETOWEJ WWW.REMEDIUM.CH
4. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
5. ODMOWA REALIZACJI ZAMÓWIENIA
6. PRZYJĘCIE ZAMÓWIENIA DO REALIZACJI ORAZ ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
7. WYDANIE TOWARÓW I PŁATNOŚĆ
8. WYDANIE TOWARU W APTECE
9. WYSYŁKA
10. KOSZTY DOSTAWY
11. UPRAWNIENIE KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT TOWARU)
12. WYŁĄCZENIE PRAWA DO ZWROTU PRODUKTU LECZNICZEGO
13. RĘKOJMIA ZA WADY FIZYCZNE TOWARU (REKLAMACJA I PROCEDURA REKLAMACYJNA)
14. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
15. DANE OSOBOWE
16. NEWSLETTER
17. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z APTEKI INTERNETOWEJ
§ 1
Informacje ogólne
1. Apteka internetowa dostępna jest pod adresem internetowym www.remedium.ch prowadzona jest przez spółkę Remedium.Ch Sp. z o.o. wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000673798, NIP: 8681968987, REGON: 367275540 z siedzibą w Bochni 32-700, ul. Kazimierza Wielkiego 13
2. Apteka Internetowa Remedium posiada zezwolenie na prowadzenie apteki wydane przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Krakowie dnia 31.07.2015r., o nr FAKR-I.8520.1.107.2015.
3. Apteka Internetowa Remedium oraz zatrudnieni w niej farmaceuci przestrzegają Kodeksu Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej, którego treść dostępna jest w formacie pdf na stronie Naczelnej Izby Aptekarskiej pod adresem http://nia.org.pl/dat/attach/566_kodeksetykiaptekarzarporyginal.pdf
4. Apteka Internetowa działająca za pośrednictwem strony internetowej: www.remedium.ch zajmuje się sprzedażą wysyłkową Produktów: wyrobów medycznych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, suplementów diety, środków kosmetycznych, środków higienicznych, sprzętu medycznego oraz sprzedażą z odbiorem w punkcie produktów leczniczych dostępnych bez recepty.
§ 2
Definicje
Użyte w Regulaminie następujące określenia oznaczają:
1) Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Apteki Internetowej;
2) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
3) Konto (Konto Klienta) – podstrona Apteki Internetowej, w ramach której Klient ma możliwość m.in. zarządzać danymi osobowymi, zarządzać stanem złożonych przez niego Zamówień, a także składać Zamówienia po zalogowaniu bez konieczności podawania swoich danych osobowych;
4) Prawo Farmaceutyczne – ustawa Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. 2001 r., Nr 126, poz. 1381 z późń. zm.),
5) produkt leczniczy - produktem leczniczym jest substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne;
6) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123 ze zm.);
7) Rejestracja – jednorazowa dowolna i bezpłatna czynność, polegająca na założeniu przez Klienta Konta Klienta, dokonana z wykorzystaniem panelu administracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Apteki Internetowej;
8) RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1, ze zm.) (dalej: „RODO”), które ma zastosowanie od 25 maja 2018 r.
9) Rozporządzenie Ministra Zdrowia – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz.U. z 2015 r. poz. 481).
10) Apteka Internetowa (dalej także jako „Apteka”) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.remedium.ch pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Apteki;
11) Strona – Usługodawca lub Klient;
12) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
13) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Apteki, której przedmiotem są Towary;
14) Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Aptekę Internetową Remedium drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Apteki;
15) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2019, poz. 134 t.j.) (dalej: "Ustawa");
16) . Sprzedawca (Przedsiębiorca) – Remedium CH spółka z o.o. z siedzibą w Bochni (32-700), ul. Kazimierza Wielkiego 13, NIP: 8681968987, REGON: 367275540, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000673798, o kapitale zakładowym w wysokości 1 100 000,00 zł. będącą jednocześnie właścicielem Apteki Internetowej.
17) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z Apteką Internetową Remedium, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Apteki Internetowej określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży.
19) Dostawca (Przewoźnik) - podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
a) firma kurierska;
b) Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie.
§ 3
Treści zamieszczone na stronie internetowej www.remedium.ch
1. Remedium CH Sp. z o.o. prowadzi aptekę internetową www.remedium.ch, na której prezentuje Towary, ogłoszenia, cenniki i inne informacje dotyczące asortymentu dostępnego do sprzedaży. Prezentacja Towarów na stronie internetowej www.remedium.ch nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 kc.
2. Prezentacja Towarów, ogłoszenia, cenniki i inne informacje zamieszczone na stronie internetowej www.remedium.ch stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc i nie mają charakteru wiążącego.
3. Wszystkie Towary prezentowane w Aptece zostały dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz posiadają znaki zgodności wymagane odpowiednimi przepisami prawa oraz oznaczenia producenta lub importera.
4. Ceny wszystkich Towarów prezentowanych w ofercie Apteki Internetowej www.remedium.ch są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich (zawierają podatek VAT).
5. W Aptece zamieszczone są opisy Towarów pochodzące od producenta tych Towarów. Opisy Towarów prezentowanych w Aptece www.remedium.ch służą wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa Farmaceutycznego.
6. Informacje publikowane na stronie www.remedium.ch nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści zawarte w Aptece mają charakter wyłącznie informacyjny, nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem.
7. Apteka Internetowa Remedium zapewnienia Klientom możliwość kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 665-991-342
§ 4
Złożenie Zamówienia
1. Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej www.remedium.ch można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
2. Za pośrednictwem www.remedium.ch można zawrzeć Umowę sprzedaży Towarów leczniczych i wyrobów medycznych oryginalnych, dostępnych wyłącznie bez przepisu lekarza, z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu.
3. Zamówienie składane jest poprzez wypełnienie formularza zamieszczonego na stronie internetowej www.remedium.ch Formularz zamówienia zawiera w szczególności:
1) dane dotyczące Klienta: imię i nazwisko albo nazwa i adres, adres poczty elektronicznej - jeżeli dotyczy, numer telefonu kontaktowego;
2) dane dotyczące odbiorcy: imię i nazwisko albo nazwa i adres, numer telefonu kontaktowego - jeżeli nie są zgodne z danymi Klienta;
3) dane dotyczące zamawianego Towaru leczniczego: nazwa, dawka, wielkość opakowania, postać oraz ilość;
4) sposób dostawy zamówionych Towarów, formę płatności za złożone Zamówienie,
5) numer zamówienia
4. Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie danych, o których mowa w ust. 3. Dane obowiązkowe, których podanie przez Klienta jest konieczne dla przyjęcia oferty są oznaczone w formularzu zamówienia znakiem „* ”.
5. W przypadku rozbieżności pomiędzy Zamówieniem, a aktualną ofertą Apteki Internetowej Remedium na stronie internetowej www.remedium.ch Apteka Internetowa Remedium poinformuje Klienta o rozbieżności drogą telefoniczną lub za pośrednictwem poczty elektronicznej przedstawiając jednocześnie odpowiedź na ofertę złożoną przez Zamawiającego zawierającą zmiany lub uzupełnień Zamówienia. W takim przypadku Apteka Internetowa Remedium może zaproponować Klientowi:
1)zamiennik,
2)realizację Zamówienia bez brakującego Towaru,
3)realizację Zamówienia z wydłużonym czasem dostawy potrzebnym dla sprowadzenia zamówionego Towaru.
6. Umowa sprzedaży zostanie zawarta pod warunkiem niezwłocznego potwierdzenia przez Klienta włączenia zastrzeżeń do Umowy sprzedaży, które w szczególności mogą obejmować wybór jednej z zaproponowanych możliwości opisanych w ust 7. Klient będzie mógł zdecydować o dalszym postępowaniu dotyczącym Zamówienia także w inny sposób.
7. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z Apteki Internetowej było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych.
§ 5
Odmowa realizacji Zamówienia
1. Apteka Internetowa Remedium zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia jeżeli okaże się, że:
1) Towar wycofano ze sprzedaży lub wstrzymania sprzedaży danego produktu na terenie Polski.
§ 6
Przyjęcie Zamówienia do realizacji oraz zawarcie Umowy sprzedaży
1. Zamówienia złożone w dni powszednie do godz. 17.00 przyjmowane będą do realizacji tego samego dnia. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 17.00, w sobotę, w niedziele oraz w dni ustawowo uznane za wolne od pracy, będą przyjmowane do realizacji od godziny 10.00 następnego dnia roboczego.
2. Klient zostanie powiadomiony o przyjęciu jego Zamówienia do realizacji poprzez wiadomość zatytułowaną "Rozpoczęliśmy kompletację zamówienia", wysłaną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu.
3. Otrzymanie przez Klienta potwierdzenia, o którym mowa w ust. 2 oznacza zawarcie Umowy sprzedaży.
§ 7
Wydanie Towaru i płatność
1. Klient posiada prawo wyboru sposobu wydania Zamówionych Towarów oraz formy płatności, spośród opcji dostępnych podczas składania Zamówienia w formularzu Zamówienia.
2. Wszelkie informacje na temat aktualnych form dostawy, kosztów oraz ograniczeń w zakresie dostawy znajdują się na stronie Apteki https://www.remedium.ch/content/1-dostawa
3. Apteka Internetowa Remedium umożliwia wydanie Towarów w wybranych aptekach po uprzedniej zapłacie za zamówione Towary, zgodnie z § 8 Regulaminu.
4. Wysyłka produktu odbywa się w warunkach zapewniających jego jakość oraz bezpieczeństwo stosowania. Produkt będzie należycie zapakowany, a opakowanie będzie opatrzone etykietą przymocowaną w sposób trwały zawierającą: dane apteki, numer zamówienia, dane dotyczące odbiorcy, określenie warunków transportu oraz numer telefonu kontaktowego.
5. Wszelkie informacje na temat aktualnych form płatności oraz ograniczeń w dokonywaniu płatności za Towary znajdują się na stronie Apteki pod adresem https://www.remedium.ch/content/5-bezpieczna-platnosc
6. Apteka Internetowa Remedium umożliwia dokonanie płatności z tytułu sprzedaży Towarów w następujący sposób:
1) przedpłata online przelewem bankowym lub kartą Visa, Mastercard poprzez zewnętrzny system płatności Przelewy24 (obsługiwany przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-327 Poznań, plac Kancelarska 15, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP24/2014, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, o kapitale zakładowym w wysokości 5.476.300 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-236-98-87, REGON 301345068.), z terminem płatności do 7 dni kalendarzowych (dla zamówień z dostawą w Polsce i z odbiorem osobistym)
7. Apteka Internetowa Remedium wystawi fakturę VAT za sprzedane Towary po wybraniu przez Klienta takiej opcji w formularzu Zamówienia. Warunkiem wystawienia faktury jest podanie przez Klienta wszystkich danych wymaganych dla wystawienia faktury.
§ 8
Wydanie Towaru w aptece
1. Wydanie zamówionych Towarów Klientowi możliwe jest w wybranych aptekach, lista aptek dostępna jest na stronie Apteki https://www.remedium.ch/nasze-apteki
2. Wyboru apteki, w której nastąpi wydanie Towaru dokonuje Klient podczas wypełniania formularza Zamówienia wybierając jedną z dostępnych lokalizacji.
3. Apteka Internetowa Remedium poinformuje Klienta o realizacji Zamówienia i terminie dostarczenia zamówionych Towarów do apteki, za pośrednictwem wiadomości wysłanej na wskazany w Formularzu zamówienia adres poczty elektronicznej. Wydanie Towarów w wybranej aptece możliwe będzie dopiero po dostarczeniu zamówionego Towaru do apteki.
4. Zamówienie dostępne jest do odbioru w wybranej aptece przez 14 dni kalendarzowych, następujących po dniu dostarczenia zamówienia do apteki.
§ 9
Wysyłka
1. Zamówienie Towaru zostanie przekazane do realizacji niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, przy czym w przypadku płatności za pośrednictwem Przelewy24 wysyłka będzie realizowana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty za Towar w serwisie Przelewy24 (po pozytywnej autoryzacji transakcji).
2. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, Konsument zobowiązany jest do sprawdzenia przesyłki, a przypadku stwierdzenia:
1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
Konsument uprawniony jest do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku Konsument winien zapisać uwagi lub notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie Sprzedawcy o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.
3. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
4. Sprzedawca wskazuje, iż zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).
5. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.
§ 10 Koszty dostawy
1. Koszty dostawy dostępne są na stronie https://www.remedium.ch/content/1-dostawa
2. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Apteki, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DODAJ DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Apteki. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Apteki przycisk „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
3. Odbiór zamówienia złożonego w Aptece Internetowej, bezpośrednio w jednej z aptek stacjonarnych wskazanych w § 8 ust. 1 niniejszego regulaminu jest płatne jeżeli kwota zamówienia nie przekracza 49,98 zł lub bezpłatne przy zamówieniu powyżej 49,98 zł.
§ 11
Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru)
1. Produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane do apteki wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.
2. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bądź bezpośredniego odbioru towaru w aptece przez Konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy oraz załącznik do Regulaminu.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
5. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
6. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Apteka Internetowa Remedium poinformuje Konsumenta o przyjęciu oświadczenia o odstąpieniu od umowy poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu albo o uznaniu oświadczenia o odstąpieniu za bezskuteczne jeżeli zostało złożone w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
a. Obowiązki Konsumenta
7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport. Towar należy odesłać bezpośrednio do Apteki Internetowej na adres: Apteka Internetowa Remedium, Plac św. Kingi 1, 32-700 Bochnia.
8. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
b. Obowiązki Sprzedawcy
10. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów, przy czym Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
13. Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.
Ustawowe wyłączenie prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży
14. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k) zawartej w drodze aukcji publicznej;
l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 12
Wyłączenie prawa do zwrotu produktu leczniczego
Produkty lecznicze i wyroby medyczne wydane z apteki nie podlegają zwrotowi. Nie dotyczy to jednak produktu leczniczego lub wyrobu medycznego zwracanego aptece z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.
§ 13
Rękojmia za wady fizyczne Towaru (Reklamacje i procedura reklamacyjna)
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
2. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
3. Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można składać pisemnie bezpośrednio na adres Apteka Internetowa Remedium, Plac św. Kingi 1, 32-700 Bochnia lub pocztą e-mail na adres [email protected] lub telefonicznie pod numerem telefonu 665-991-342, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:00.
4. W celu przyspieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego: zgłaszanego roszczenia, krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz danych kontaktowych Konsumenta. Prosimy o załączenie w miarę możliwości do reklamacji dowodu zakupu Towaru (faktura). W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania.
5. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
1) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada Towaru jest nieistotna;
2) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
6. Jeżeli Klientem jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar z dopiskiem „reklamacja”.
8. Konsument zostanie zawiadomiony w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, o rozpatrzeniu reklamacji i sposobie jej załatwienia.
9. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z Umowy sprzedaży jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Towaru Konsumentowi. Konsument traci uprawnienie do żądania doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z Umowy sprzedaży, przysługujące mu na podstawie obowiązujących przepisów, jeżeli przed upływem dwunastu miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
10. Apteka Internetowa Remedium w stosunku do Przedsiębiorców wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
§ 14
Odpowiedzialność
Apteka Internetowa Remedium odpowiada za skutki użycia zakupionych Towarów wyłącznie w zakresie określonym przez bezwzględnie obowiązujące normy prawa, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności określonej w prawie farmaceutycznym.
§ 15
Dane osobowe
Informacje na temat danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
§ 16
Newsletter
1. Klient może wyrazić dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, tj. ma możliwość zamówienia Newslettera – usługi udostępnianej bezpłatnie przez Sprzedawcę.
2. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter, wyrazili zgodę na przetwarzanie danych (adres e-mail) w celu jego wysyłki, a także potwierdzili subskrypcję (chęć korzystania).
3. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres e-mail, wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail) zawierająca biuletyn informacyjny (Newsletter) Apteki Internetowej, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Sprzedawcę w swoim imieniu i na zlecenie osób trzecich.
5. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania informacji newslettera. W tym celu może skorzystać z opcji wypisania się z Newslettera, dostępnej w stopce każdej wiadomości lub skontaktować się ze Sprzedawcą.
5. W chwili wycofania zgody na Newsletter Sprzedawca usuwa dane osoby (adres e-mail) z Newslettera i zaprzestaje dalszego przesyłania Newslettera.
Dodatkowe informacje na temat danych osobowych znajdują się w polityce prywatności.
§ 17
Ogólne warunki korzystania ze Apteki
1. Apteka Internetowa Remedium świadczy za pośrednictwem Apteki Internetowej następujące Usługi:
1)przedstawienie oferty,
2) możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Aptece Internetowej i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,
3) możliwość korzystania z Konta Klienta na podstawie umowy na nieodpłatne świadczenie usługi zawieranej poprzez akceptację niniejszego Regulaminu przy tworzeniu Konta Klienta.
4) możliwość zapisania się do usługi newslettera za dodatkową zgodą Klienta/Konsumenta.
2. Do korzystania z Apteki wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
3. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania z Apteki Internetowej, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
1) system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
2) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
3) zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
4) aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
5) oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
§ 18
Obowiązki Stron
1. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad.
3. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej (np. w opisie Towaru wskazany jest inny termin dostarczenia Towaru).
§ 19
Pozostałe prawa i obowiązki
1. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie z Apteki) jest zawierana na czas nieokreślony.
2. Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie z infrastruktury Apteki – Konta Klienta) w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem umowy oraz postanowień poniżej.
3. Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez samodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięcia albo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia żądania usunięcia Konta Sprzedawcy rozwiązanie umowy następuje po upływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
4. Sprzedawca, chcąc rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje Klienta na adres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji, w terminie 14 dni przed planowaną datą usunięcia Konta Klienta.
5. Sprzedawca ma prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta do zaprzestania ww. naruszeń z terminem co najmniej 3 dni roboczych.
§ 20
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy Prawo farmaceutyczne.
2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Apteki oraz sporządzić jego wydruk.
3. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Apteki Internetowej, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa, znaki towarowe Apteki Internetowej Remedium oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Aptece Internetowej Remedium lub podmiotom, z którymi Apteka Internetowa Remedium zawarła stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Apteki bez zgody Apteki Internetowej Remedium.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
Załącznik
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Apteka Internetowa Remedium, plac św. Kingi 1, 32-700 Bochnia, adres e-mail: [email protected]
– Ja/My( *) niniejszym informuję/informujemy( *) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
....................................................
– Data zawarcia umowy( *) /odbioru( *)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
( *) Niepotrzebne skreślić